woensdag 8 augustus 2007

Kloteklanten (praktijkvoorbeeld)

Dit gesprek kost 10 eurocent per minuut, plus de kosten voor uw mobiele telefoon.
Welkom bij de klantenservice van Digitenne van KPN.
Om u beter van dienst te kunnen zijn, laten we u een keuzemenu horen.

.....
Toets de 10 cijfers van uw vaste telefoonnummer in.
.....
Op dit moment zijn al onze medewerkers in gesprek. Wij proberen u zo snel mogelijk te helpen.
.....
Al onze medewerkers zijn nog steeds in gesprek. Blijft u aan de lijn? Wij doen ons best u zo snel mogelijk te helpen.
.....
(1 euro 50 later)
KS: Goedemorgen, klantenservice Digitenne, met Frutjes, waarmee kan ik u van dienst zijn?
HvG: Hey, hallo, goedemorgen, met Van Geffen! Zeg, we hebben gisteren twee Digitenne-pakketten binnengekregen. Volgens de handleiding zouden we binnen 10 minuten digitale tv hebben, maar .....
KS: Mag ik uw postcode en huisnummer even?
HvG: 7586 Theodoor Anton, huisnummer 34
KS: En uw naam?
HvG: Van Geffen
KS: Dat klopt
HvG: Wij dachten van wel
KS: Wat is uw vraag meneer Van Geffen?
HvG: Nou, bij de pakketten zit een handleiding van twee A4-tjes en een erratum van één A4. Volgens die stukken zouden we binnen 10 minuten digitaal kunnen kijken, maar toen ik na tien minuten nog niks op mijn tv zag heb ik de handleiding aan onze Dinie gegeven. Die had na een half uur wel beeld, maar alleen Nederland 1, 2 en 3
KS: Ik zal u even doorverbinden met onze afdeling Beeld. Blijft u even aan de lijn meneer Van Geffen?
HvG: Reken maar!
.....
Op dit moment zijn al onze medewerkers in gesprek. Wij proberen u zo snel mogelijk te helpen
.....
Al onze medewerkers zijn nog steeds in gesprek. Blijft u aan de lijn? Wij doen ons best u zo snel mogelijk te helpen
.....
Toets de 10 cijfers van uw vaste telefoonnummer in.
.....
(1 euro 10 later)
KS: Goedemorgen, klantenservice Digitenne, afdeling Beeld, met Geutjes, waarmee kan ik u van dienst zijn?
HvG: Hey, hallo zeg, met Van Geffen! We hebben gisteren twee Digitenne-pakketten binnengekregen. Volgens de handleiding zouden we.....
KS: Mag ik uw postcode en huisnummer even?
HvG: 7586 Theodoor Anton, huisnummer 34
KS: En uw naam?
HvG: Van Geffen
KS: Dat klopt
HvG: Gelukkig maar
KS: Wat is uw vraag meneer Van Geffen?
HvG: Nou, bij de pakketten zit een handleiding van twee A4-tjes en een erratum van één A4. Volgens die stukken zouden we binnen 10 minuten digitaal kunnen kijken, maar toen ik na tien minuten nog niks op mijn tv zag heb ik de handleiding aan onze Dinie gegeven. Die had na een half uur wel beeld, maar alleen Nederland 1, 2 en 3
KS: Heeft u de Smartcard er wel goed in zitten? Met de chip naar beneden?
HvG: Ja
KS: Dat doen de meeste mensen fout
HvG: Wij niet. Nu u daarover begint: in uw handleiding stond dat de Smartcard al geactiveerd was als we de bestelling online hadden gedaan en omdat we de bestelling online hadden gedaan, dachten we dat de Smartcard al geactiveerd was. Maar dat was dus niet zo
KS: Dan is de Smartcard waarschijnlijk niet geactiveerd
HvG: Niet door u nee, maar wél door Dinie, want die heeft dat daarna eigenhandig gedaan. Maar ik vind het wel slordig dat uw handleiding niet klopt. Ik vind het trouwens ook slordig dat u bij een handleiding van twee A4-tjes een erratum van één A4-tje moet stoppen. En ik ben ook nog steeds een beetje verdrietig dat uw bevestigingsbrief zoveel fouten bevatte
KS: Hoe bedoelt u?
HvG: Nou, daar heb ik al met een collega van u over gesproken, dat de ingangsdatum niet klopte, de prijs van de tuners fout was en de abonnementsprijs verkeerd was
KS: Dan moet u bij onze afdeling Abonnementen zijn
HvG: Nee, ik moet bij u zijn, want ik bel nu omdat we maar drie zenders hebben
KS: Dus de Smartcard is geactiveerd?
HvG: Ja
KS: Dan moet u even in het menu Instellingen naar Conax gaan en dan even kijken wat daar achter staat. Zit u achter de tv?
HvG: Nee, ik ben nu even op mijn werk
KS: Dan kunt u het beste even terugbellen als u thuis bent
HvG: Maar ik moet dus naar Instellingen, Conax? En wat moest ik dan ook alweer doen?
KS: Nou, dan staat daar een code die begint met een nul en dan nog een heleboel nullen en aan die code kunnen wij zien of de Smartcard al is geactiveerd
HvG: Maar die is al geactiveerd, want dat heeft Dinie zelf gedaan
KS: Maar misschien dat wij hem hier handmatig verder moeten activeren
HvG: Dan bel ik u vanavond wel even terug
KS: Dat lijkt me het handigste. Kan ik u verder nog ergens mee helpen meneer Van Geffen?
HvG: Hoezo, u heeft me toch niet geholpen?
KS: Hahaha, dat is ook lastig als u niet achter het toestel zit
HvG: Verder heb ik geen vragen
KS: Dan wens ik u een hele fijne dag
HvG: Anders ik ú wel.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Respect dat u het zo lang volhoudt. Sommigen verbreken de verbinding al heel snel na een paar minuten 'discussie'.
Frank
http://www.watdoenwijmet.nl

Anoniem zei

Geachte heer Van Geffen,

De lange stilte van mijn kant is grotendeels verklaarbaar door mijn afwezigheid, veroorzaakt door een vakantiereis die ik heb gemaakt naar mijn land van herkomst. Daarnaast is veel tijd gaan zitten in het bij lezen van mijn favoriete blog, want u heeft ondanks uw vakantie niet bepaald stil gezeten.
Het is wellicht goed dat ik u vertel over mijn medische achtergrond. Vroeger was ik daar trots op maar na de mislukte aanslagen in Londen door collega-vakbroeders heeft de trots plaatsgemaakt voor schaamte. Onze missie is om mensen te redden, niet om ze dood te maken. Hoe gecompliceerd het leven voor ons moslims heden te dage ook is, geweld mag nooit een optie zijn, zeker niet voor medici.
Uw gevatte stukje waarin uw vrouw u beet heeft, heb ik dan ook met extra belangstelling gelezen. De beelden van mensen die er zeker van zijn dat zij op of voor een bepaalde leeftijd het leven zullen laten, zijn mij zeer bekend. Ik kan u verzekeren dat alle patiënten die ik heb gehad met deze beelden, het nooit bij het rechte eind hebben. Het is een nare fantasie. Toch zit er iets dubbels in het weerspreken van deze fantasieën. Immers door aan de hand van feiten de nare fantasieën te ontkrachten wordt ook weer een stukje zelf vertrouwen weggenomen. Een veelgehoorde klacht in mijn praktijk is “Als ik ook al niet meer in staat ben mijn eigen sterfdatum te kunnen bedenken, wat kan ik dan nog wel…….”

Hoogachtend,

Achmed Al Saida