Gisteren schreef Harrie over het Algemeen Dagblad, dat de zaterdagkrant weer eens niet bezorgde, die na zou bezorgen en ook dát -voor de zoveelste keer- niet deed.
Een onbekende persoon las het stuk en reageerde:
"Vraag ze het dagtarief terug te storten. Dit heeft mij al vaak een gratis exemplaar opgeleverd".
Deze persoon maakt -het spijt Harrie dat te moeten zeggen- natuurlijk een enorme denkfout. Want er is natuurlijk helemaal geen sprake van een gratis krant als men uw abonnementsgeld terugstort voor een krant die u niet heeft gekregen! U krijgt dan gewoon uw eigen geld terug!
En daar heeft Harrie eerlijk gezegd weinig aardigheid aan, aan het schuiven met geld. Dan gaat Harrie net zo lief een dutje doen! Nee, als hij geld geeft voor een krant, dan wil hij die krant! Desnoods nabezorgd, maar in elk geval die krant. En zéker niet de krant van wakker Nederland!
Los daarvan vindt Harrie dat krantenbazen die twee keer op een dag een fout maken (eerst niet bezorgen en dan ook nog eens niet nabezorgen) er veel te genadig van afkomen met het terugstorten van eigen geld. Het heeft de (klote)klant immers een hoop moeite en ergernis gekost om de krantenmensen te melden dat ze een wanprestatie hebben geleverd.
Harrie pleit daarom voor een progressief boetesysteem. Bij 1 gegronde klacht per kwartaal volstaat terugstorting van het geld voor 1 krant. Bij 2 klachten per kwartaal mag daar klaaggeld bijkomen (5 euro per kwartaal?). Drie gegronde klachten per kwartaal zouden moeten leiden tot een gratis maandabonnement, vier klachten tot een gratis jaarabonnement. Of zoiets.
Maar Harrie weet inmiddels maar al te goed hoe bedrijven met hun klanten omgaan. Als Harrie dus morgen voor de zoveelste keer in dit kwartaal met het AD belt, krijgt ie hetzelfde aanbod als de anonieme reaguurder: zijn eigen geld terug voor deze krant.
Harrie kan u alvast verklappen dat ie daar geen genoegen meer mee zal nemen. Maar omdat de krantenjuffrouw volgens een strikt script moet werken, zal zij Harrie niet verder kunnen compenseren voor zijn terugkerende klachten. En omdat Harrie zijn toch al niet zo grote gevoel voor eigenwaarde niet verder wil laten ondermijnen, zal het gesprek met het AD er waarschijnlijk toe leiden dat die krant morgen weer van een kloteklant verlost is.
zondag 26 augustus 2007
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
2 opmerkingen:
Ouwe rukker,
Kees weer eens hier! Wat een verhaal man, dat met die krant. Van wat jij uitgeeft aan gesprekskosten kun je volgens mij wel 4 krantenabonnementen nemen. Heb je meer kans dat er tenminste één op tijd wordt bezorgd …..
Ha die Kees!
Harrie was al bang dat je als klant was afgehaakt. Harrie probeert zijn klanten wél te behagen, dus dat zou een klap in zijn smoel zijn geweest. Wel een goeie tip van die 4 abbo's trouwens. Maar even onder ons (psst, psst): Harrie geniet stiekem wel een beetje van ruzie met die bedrijven. Zonder dat had hij geen onderwerpen om over te schrijven!
Grtz,
Harrie
Een reactie posten