vrijdag 16 oktober 2009

Service


Harrie krijgt vaak het verwijt dat ie zo klaagt over de service van bedrijven. Vandaag beseft ie dat ie inderdaad soms overdrijft.

Vergeten is zijn lopende klacht over de service van de financieel adviseur die hem door een collega werd aangeraden (laten we de adviseur voor het gemak even Menno Conijn noemen en zijn bedrijf VCL Adviesgroep). Dat Menno niets meer van zich liet horen nadat Dinie en Harrie met hem hadden afgesproken dat hij een nieuwe hypotheek zou regelen: zand erover. Dat ie de boete betaalde die Harrie en Dinie werd gepresenteerd toen zij die hypotheek toch wilden afsluiten: klasse! Dat Dinie en Harrie Menno een tweede kans wilden geven, twee lange avonden met hem praatten (waardoor Harrie de finale van de Champions League 2008-2009 miste), afspraken dat Menno allerlei dingen zou gaan regelen en dat Menno wederom niets meer liet horen en niet meer op telefoon en mail reageert: soit.

Ook vergeten is de vergelijkbare ellende die Harrie jarenlang met UPC heeft gehad. En met Essent. Met T-Mobile, KPN, de NRE. Zand over de zaak voor de Geschillencommisie Wonen tegen Bruynzeel, die een keukenblad te kort afzaagden, niets meer van zich lieten horen en toch gelijk kregen van de geschillencommissie.

Ook de rechtszaak tegen Aegon, die Dinie en Harrie bedrogen, door de rechtbank zijn veroordeeld tot het betalen van een vergoeding en dat dan gewoon niet doen: kan gebeuren. Foutje.

Vandaag blijkt namelijk dat bedrijven wel degelijk reuze klantvriendelijk kunnen zijn. Niet Essent trouwens, die elke maand 21 euro van Harries rekening halen. Dat is een rekening bij DSB en die zijn bijna failliet. Harrie wilde Essent even laten weten dat ie vanaf volgende maand een andere rekening heeft. Maar Harie vond nergens een klantnummer. Hij belde Essent op en toen bleek dat ie daar helemaal geen klant meer was. Het deel van Essent waar Harrie elke maand aan betaalt heet Enexis en dat op Harries afschriften nog steeds Essent staat, ach, dat zou vast wel een keer worden rechtgezet.

Nee, Harrie heeft het over de bedrijven Nuon, IZA en Quion. Die weten wat service is! Harrie kreeg vandaag van alledrie een brief. In alledrie stond hetzelfde. Ze hadden gezien dat Harrie een DSB-rekening had, dat DSB failliet ging en dat Harrie zijn nieuwe rekeningnummer kon doorgeven. Bij alledrie de brieven zat notabene een enveloppe waarmee Harrie gratis een nieuw rekeningnummer kon doorgeven! Gratis ja! Harrie schrok ervan.

In een cynische bui zou Harrie natuurlijk kunnen zeggen dat het wel opvalt dat bedrijven ineens razendsnel in actie kunnen komen als ze dreigen geld mis te gaan lopen. Maar dan gaat iedereen natuurlijk weer zeggen dat het ook nóóit goed is.

Geen opmerkingen: