woensdag 3 oktober 2007
Kloteklanten (7?)
(Wat voorafging: Harrie beëindigde zijn abonnement op het Algemeen Dagblad, omdat de bezorger op zaterdag geen of de verkeerde krant bracht en niet aan nabezorging deed. Harrie trachtte daarop over te stappen op NRC Next. Hij stuurde vandaag deze mail aan die krant).
Goedemorgen,
De bezorger van onze vorige krant begon er een gewoonte van te maken om ons op zaterdag geen of de verkeerde krant te brengen. Van nabezorging had men daar al helemaal nooit gehoord. Ik heb me daar lange tijd enorm over op zitten winden, de krant uiteindelijk opgezegd en een proefabonnement op NRC Next Plus aangevraagd.
Op 25 september heb ik het eerste exemplaar ontvangen. Helaas was het op 29 september al mis en ontving ik géén krant. Ik heb getracht u dat per telefoon te melden, maar u had het erg druk, werd me door een automatische mevrouw verteld. Zij adviseerde me een andere keer terug te bellen.
Ik heb u mijn klacht toen maar per mail gemeld en daar direct bijgezegd dat ik mijn proefabonnement direct wilde beëindigen. Ik heb namelijk geen zin om me wéér op te gaan winden over de bezorging van een krant.
Helaas volgde geen nabezorging. Sterker nog: er volgde –behalve een ontvangstbevestiging van mijn klacht- helemaal niets. Ik heb u daarom gisteren nog drie keer gebeld. De eerste twee keren vertelde de automatische mevrouw me weer dat het erg druk was en dat ik beter een andere keer terug kon bellen.
De derde keer kreeg ik een meneer aan de telefoon, die mijn klacht niet terug kon vinden. Hij bood me nog aan om het met een nieuw proefabonnement recht te gaan zetten, maar daar heb ik vriendelijk voor bedankt. Hij heeft daarop beloofd het proefabonnement te beëindigen. Ik heb hem gevraagd dit per e-mail te bevestigen. In eerste instantie vond hij dit nogal lastig, maar in tweede instantie beloofde hij het toch te zullen doen.
Helaas is ook dit niet goed gegaan denk ik. Ik heb namelijk nog steeds geen bevestiging van u ontvangen. Daarom doe ik het zelf maar even met deze mail: ik wil geen kranten meer van u ontvangen!
Tot slot wil ik ook u de vraag stellen die ik de uitgever van mijn vorige krant stelde: begrijpt u waarom de lezersaantallen van (betaalde) kranten teruglopen? Ik wel!