maandag 20 juli 2009

Bol


Harrie bestelde vorige week 5 tapes bij Bol.com. Een dag later kreeg ie er 1 thuis. Vandaag, 5 dagen later, kreeg ie bericht dat de resterende 3 vandaag zouden worden gepost.

Omdat bij Harrie 5 min 4 geen nul is en omdat er weleens wat mis gaat bij bestellingen, vond ie het raadzaam om Bol maar even te vragen hoe het zat. Onderaan de mail die Harrie kreeg stond een link, die Harrie bij de Virtuele Assistent van Bol bracht. Daar ontstond dit goede virtuele gesprek.

bol.com zegt:
Welkom bij de virtuele assistent van bol.com. Waarmee kan ik u van dienst zijn?
U zegt:
Mijn bestelling klopt niet
bol.com zegt:
Waarmee kan ik u van dienst zijn?
U zegt:
Mijn bestelling klopt niet
bol.com zegt:
Goed. Wat voor rapportcijfer (1 t/m 10) geeft u de kwaliteit van dit geautomatiseerde gesprek?
U zegt:
1
bol.com zegt:
Dank u voor het cijfer. Tot ziens en nog een fijne dag!

3 opmerkingen:

Liane Kusters zei

Prachtig! Een vergelijkbaar dispuut heb ik op dit moment met een zekere reisorganisatie. En dan heb ik nog een mens van vlees en bloed gesproken aan de telefoon. Volgens mij was ik beter af geweest met een virtuele assistent. Die vraagt tenminste nog wat je van het serviceniveau vindt. Dat vergeet de reisorganisatie in kwestie voor het gemak even. Maar komt goed, als ik het op mijn manier allemaal heb geregeld, wordt dat oordeel vanzelf duidelijk via blog, twitter, etc.

Anoniem zei

Ik moest hier erg om lachen :-D

Harrie van Geffen zei

Harrie hoopt niet dat dit de eerste keer was dat u moest lachen om een van zijn stukjes.