dinsdag 12 mei 2009

Nieuwe draaitafel

Dit is ie, Harries nieuwe draaitafel. Hoewel, nieuw...hij is gebruikt. En van Harrie....hij is voorlopig van TNT. Al een dag of 4 inmiddels.

TNT is dat fijne postbedrijf, waar je eigenlijk nauwelijks omheen kunt als je een pakje wilt versturen. Op zich niks aan te merken natuurlijk op TNT. Bezorging van een pakje kost bijna niks (pas geleden verstuurde een mevrouw een knuffel die een kind had verloren en dat kostte nog geen 15 gulden!). En wat je vandaag verstuurt, is er morgen al!

Nou ja, meestal. Soms. Harrie betaalde zijn draaitafel afgelopen donderdag. De verkoper heeft hem vrijdag aan TNT overgedragen. 25 gulden kost dat, dus dan mag je waarschijnlijk niet teveel verwachten. Je krijgt dan wel een code van TNT. Daarmee kan je op een TNT-site zien of je pakje een beetje vaart maakt.

Maar vrijdagavond was de code nog onbekend bij TNT. De eerste keer dat Harrie zoiets meemaakte dacht ie nog dat ze het pakje achterover hadden gedrukt bij TNT. Toen heeft ie in paniek een klachtenformulier ingediend bij TNT. Kreeg ie een week later antwoord, dat het pakje inmiddels volgens TNT was bezorgd en dat de klacht dus was opgelost.

De tweede keer dat Harrie het meemaakte was ie niet meer in paniek, maar wél kwaad. Had ie weer geklaagd bij TNT en er alvast bijgezegd dat ze niet hoefden te antwoorden, omdat ze dat tóch pas deden als het pakje er eenmaal zou zijn en dat het er Harrie om ging dat ze hun belofte waar moesten maken en een pakje binnen een dag of hooguit twee moesten bezorgen, maar niet pas een halve week later. Kreeg ie tóch antwoord. Dat het pakje inmiddels volgens TNT was bezorgd en dat de klacht dus was opgelost.

De derde keer dat Harrie het meemaakte was ie héél kwaad. Had ie nóg maar eens geklaagd bij TNT en er wéér bijgezegd dat ze niet hoefden te antwoorden, omdat ze dat tóch pas deden als het pakje er eenmaal zou zijn en dat het er Harrie om ging dat ze hun belofte waar moesten maken en een pakje binnen een dag of hooguit twee moesten bezorgen, maar niet pas een halve week later. Kreeg ie tóch antwoord. Dat het pakje inmiddels volgens TNT was bezorgd en dat de klacht dus was opgelost. En als bonus dat ze niet beloven dat een pakje binnen 1 dag wordt bezorgd.

Harrie wist nu dus alweer genoeg. Want als je op vrijdag een pakje met TNT verstuurt, dan gaat het lang duren, als ze het niet meteen behandelen. In het weekeinde doet TNT namelijk niks. Dus zaterdag: code onbekend. Zondag: code onbekend. Maandag: code onbekend.

Harrie heeft dus maar weer een klacht ingediend bij TNT. En gevraagd of ze niet wilden antwoorden. Hij heeft er nu wel bijgezegd dat hij iedereen die hij kent op gaat roepen om TNT zoveel mogelijk te boycotten. Pakjes tot 10 kg kunnen particulieren tegenwoordig namelijk ook via DHL versturen. Dat is goedkoper, duurt iets langer, maar is wél betrouwbaarder.

Helaas zijn de pakjes die Harrie ontvangt of verstuurt meestal zwaarder dan 10 kg. Moet ie dus toch naar TNT. Daarom bij deze een oproep aan DHL om ook in zwaardere particuliere pakjes te gaan.

Geen opmerkingen: